otevíráme další nový školní rok, pro mne již dvacátý suchodolský…
Po teplém létě nám všem začíná školní práce. Přeji dětem i dospělým, ať dobrá nálada vydrží všem po celý školní rok. Co si přát na počátku nového startu do školní práce?
Především zdraví a radost všem dětem, klidné zázemí doma. Přejeme si, aby celý školní rok proběhl co nejklidněji, bez zbytečných uzavírek, omezení či jiných komplikací.
Rádi bychom stále přispívali k dobrému jménu naší suchodolské školy. Vždyť máme z řad školáků již několik úspěšných absolventů vysokých škol, maminek či tatínků. A co je tedy pro dobrý start do života pro školáka důležité? Zajisté se správný vývoj dítěte neobejde bez dobrého zázemí v rodině a spolupráce rodičů se školou. Proto bychom cílili na rozumnou komunikaci s vámi, rodiči, jak nastavit dítěti hranice, pravidla a respekt, nejen ve školním prostředí, ale především společnou cestou. Při pohledu zpět si uvědomuji, jak je slovo rodina a dobré zázemí pro dítě důležité. Rodiče i učitelé, jsme vzory pro naše děti a ne vždy si to včas uvědomíme. Důležité hodnoty jako je trpělivost, střídmost, slušnost, zodpovědnost za svou práci je nutné u dětí budovat již od útlého věku. Největší odměnou učiteli je vidět samostatného dospělého žáka, který jde za svým cílem zodpovědně a ví, že bez práce nejde nic.
Po stavební stránce se během letošního léta podařilo dodělat sádrokartony, které zkryly potrubí po rozvodu topení. Změnila se tak ložnice a umývárna MŠ, je dočištěn hlavní vstup a třída třeťáků a WC chlapců ve spodní části. Novinkou pro děti bude nové vyzdobení školních prostor. I venkovní prostory prošly údržbou tak, aby zahájení proběhlo v čistém prostředí.
Děkuji všem zúčastněným na letních opravách a úklidu.
Po dodatečném přihášení nového žáka do 1.roč. s potěšením konstatuji, že splníme nově dané limity, které vláda schválila v dubnu 2024 a budeme moci vyučovat s částečným dělením tříd na skupiny s menším počtem žáků. Do budoucna je však stabilita málotřídních škol značně ovlivněna současným přístupem vlády, která má v úmyslu školy slučovat. O tom, jak dobrý krok to pro budoucnost národa je, si každý může vytvořit svůj obraz sám.
Proto také apeluji na kvalitu výuky i výchovy, přístup učitelek, spolupráci se všemi dětmi i vámi rodiči. Novinkou školní práce bude opět přímá spolupráce a podpora psycholožky Mgr. Petry Liškové, se kterou škola pokračuje ve spolupráci. Nabídka i pro rodiče k diskuzi nad problémy dětí. Více na tř. schůzce 17. 9. 2024, kontakt Mgr. Petra Lišková,
e-mail: petra.fettersova@seznam.cz
tel.:+420 728750526
Opět bude zachováno obohacení školní práce v rámci Kombinovaného vzdělávání. Letos na téma - Historické stavby regionu. Žáci budou během celého školního roku zakládat portfolio s výsledky svých pozorování na dané téma. Zaměříme se nejen na poznávání starých staveb, zámků, kostelů, ale i dalších významných památek regionu. Nejstarší žáci se budou připravovat na páteční Výuku venku v rámci samostatné středeční práce formou online na školních noteboocích.
Věřím, že tento směr zpestří dosavadní styl výuky. Témata budou společná, budou se však lišit věkovou strukturou třídy. Domácí příprava bude zadaná většinou v podobě tzv. ”asynchronní” výuky (zadaná práce učitele předem, na které žáci pracují samostatně doma). Bude také upraven Školní řád a Řád hodnocení. K hodnocení bychom rádi zpracovali systém měsíčního opakování k ověření zvládnutí daného učiva (3. - 5. roč., hlavní předměty 1x za měsíc).